Sunday, February 24, 2013

Nascar 2013 crash


Tengok video ni, Nascar 2013 crash yang jadi semalam...bila tengok video macam ni, me as in work in this field, biasa orang akan tanya 'Tak bahaya ke kerja Motorsports ni?' . Okay, kalau tengok mana-mana sign pun terang-terang dah stated "Motorsports is Dangerous" :)

Macam ni, just let me clear some, kalau orang tanya aku..biasa aku jawab biasa je. Sebab bukan aku yang drive and aku juga bukan mechanic. TETAPI danger is everywhere, tak semestinya kalau bukan kau adalah racer, nothing's gonna happened. Anything can happened. Boleh jadi pit terbakar, something meletup and so on. Dan juga, walaupun bukan aku driver, I still care untuk nyawa and safety of my teamates. Nyawa diorang, nyawa aku jugak. Yes, I love my team mates.

Hidup dalam dunia motorsports ni, aku rasa bonding dia lain sikit. Alhamdulillah, I'm blessed ada team mates which aku anggap macam abang-abang aku sendiri. We're just like families. Berbalah sekali-sekala tu adatlah.Ada perception orang luar macam, kalau kau kerja dengan motorsports, hidup kau 'hancur' , sosial and sebagainya. Tapi pada aku, takpun. Kau hancur, kau sosial, itu atas kehendak sendiri.

Which me & my team mates implement, time kerja adalah kerja, time solat adalah time solat. Yang wajib tetap wajib.Even time endurance pun, yang memang time sangat constrain, we still take turns untuk pergi solat. Kalau surau jauh, we make a small surau at our pit garage. Nothing is impossible. 

And ada perception kalau perempuan yang involve motorsports ni semua kaki sosial, seksi. Okay, nak habaq. Tak semua. Again, macam aku cakap atas attitude sendiri. Yes, I do have friends yang involve macam track girl, flag girl , grid girls yang korang boleh fikir atau google sendiri. As for me, kawan tetap kawan. Tak suka macam mana pun, I can't leave them macam tu je. Just do your best, untuk bagi contoh terbaik. Jangan kutuk orang bukan-bukan. Hidayah tu hak Allah. Tugas kita doa :)

Last but not least, motorsports is in my blood. Thank you Allah for the blessing to us :)

No comments:

Post a Comment